Oldalak

2010. július 29., csütörtök

Minipiték



Kaptam Annamaritól egy kupac szilvát, amit nagyrészt lepasszolok anyukámnak, aki lefagyasztja, leendő, jóféle gombócok töltelékének, de egy kevésből muszáj volt rögtön egy szilvás pitét sütnöm magamnak. Mivel édesem nem szereti, így mini adagot csináltam, vagyis a már az anyukám által is használt pite tészta felét gyúrtam meg, hogy a minigrillben süssek magamnak egy szilvás csodát, meg emberemnek egy almást. És lőn. Tehát a minigrill még erre is alkalmas.
A tészta receptje, a pitével még csak kísérletezőknek: (egy normál adag, nem a mai)
30 dkg réteslisztet összegyúrunk 15 dkg cukorral, egy csipet sóval, egy csomag sütőporral, 8 dkg vajjal, egy tojással, és hat kávéskanál hideg tejjel.
Elvileg egy fél órát állni kéne hagyni, de én nem mindig vagyok ilyen türelmes. Ma sem voltam, nagyjából elfeleztem a tésztát, a kezemmel szétlapogattam a kis tepsi méretére, a tetejébe nyomkodtam a kimagozott szilvákat, megszórtam némi cukorral és fahéjjal, és 20 percig sütöttem, alsó-felső grillezésen. Eszméletlenül finom lett, valahogy nagyon hamar elfogyott. Édes, és omlós tészta, a savanykás szilva szinte lekvárrá sül a tetején, nyami.


Az almás is szép lett, az ízéről nem tudok nyilatkozni, ezt meg én nem szeretem.


Bár nincs minden nap süti nálunk, de lehet, hogy holnap azért megint lesz, hiszen anyukám tud nélkülözni még pár szem szilvát, és a négy szem almából is, amit ma vettem, több mint fele maradt a tálban lereszelve.
Na, ki kapott kedvet látogatóba jönni? ;o)

Folt. köv.

5 megjegyzés:

Mamis írta...

Az almásra vevő vagyok, a szilvásat nem szeretem!

AnnaMarci írta...

Őrület, hogy még sütit is sütsz a minigrillben!!
Ja. És almásat. A kedvencemet. És nem kaptam belőle....:P

Zilla írta...

Erről asszem lecsúsztam... a fenébe, pedig abból a szilvásból eszegettem volna!

a Matula ikrek írta...

Mamis: szuper, legalább nem veszünk össze! :o)

Drága Marcim!
Kaptál egy doboz kekszes krémest! :oP

Zilla!
Dobj össze egyet, pikk-pakk megvan! ;o) Megkaptad az e-mailemet még anno a ruhaujj szabásminta kapcsán?

AnnaMarci írta...

Meg is ettük! Mi. Marcik. :-D

Megjegyzés küldése