Oldalak

2010. július 7., szerda

Tervek, tervek


Tegnap este, miután elszabadultam a varrógéptől, még levezetésként turkálni kezdtem az anyagkészletemet egy kislányruhának való anyagot keresve. Azt is megtaláltam, de közben születtek az ötletek sorban, hogy miből mit kéne varrnom (végre). Természetesen csak Dóri blúza után!!! Meg a lila-sárga kockás kis takaró után!! Meg párom lecipzározható szárúvá teendő nadrágja után! Meg... szóval majd, de ezeket/ezekből akarom/k varrni!



Ezeket a csíkos anyagokat pár éve vettem, hogy bermuda-szerű, tábori nadrágokat varrjak magamnak, a Bátor Táboros önkénteskedéshez, íjászat-oktatáshoz. De közben találtam pár jó nadrágot készen egy boltban, így megmaradtak. Anyukánknak ígértem egyikből egy rövidnadrágot, de még az sem készült el. Most rákérdeztem, ha még akarja, egyikből neki lesz nadrágja. A másik kettőből pedig foltos nadrágot fogok varrni, majd kiderül, hogy felnőtt, vagy gyerek méretben, valószínűleg a Meskára. Vagy magamnak, ki tudhatja előre? :)




Ebből a két, turkálóból vett/barátnőtől örökölt, ám elképesztően összeillő sárga szépségből pedig egy újabb édes kislányruhát varrok majd, a csodás hímzett lesz a felső része, jó bő, repdeső szoknyával a könnyű, kreppszerű ruhából.


Ezek a maradék gyűrt anyagok is kislányruhává lesznek, fehér alsóruha, kockás kötényruhával, ez a tervem velük.


Ez a tarka-barka blúz pedig egy bordó, horgolt csipkebetétes trikó maradék alsó részéből, meg egy csíkos póló maradék derekából, meg egy egyelőre egyben levő zöld póló derekából lenne. Elég harsány, de hát én így szeretem. Az ihletője egy régebben varrt blúzom, ami egy kis maradék piros kordbársonyból, és kettő, önmagában annyira nem érdekes, de jó kis fekete-fehér patchworkmintás, gyűrött anyagú miniszoknyából állt össze. A szoknyák belevarrt gumizású derekát meghagytam, ettől áll meg kényelmesen a dekoltázson, és a háton, a blúz oldalvonalának meghosszabbításában pedig még egy-egy gumicérnát szmokkoltam bele, hogy oldalról se legyen túl nagy belátás.



De lehet, hogy a bordó trikóderékhoz mégis inkább egy másik, törtfehér maradék gyűrt anyagot kombinálok. Elég nagy darab, kétféleképpen is hozzá lehetne illeszteni. Az első változathoz hasonló szabással:




Vagy akár egybefüggő, hosszabb ujjakként:




Ez esetben megmarad a csíkos póló, ami önmagában megint egy olyan derékrész, amihez érdemes lenne valami jó felsőt keríteni:






Ez pedig az a ruha, amit kerestem a kislányruhához. Ez is turkálóból származó darab, a képen látható formájában is már egy átalakítást megért. Eredetileg a fehér alsóruhája egyenes, és hosszú volt, és ujjatlan. Hogy jobban összepasszoljon a felsővel, levágtam az alját, és fodrot varrtam belőle, meg pici, fodorszerű ujjakat, és kötőt a felsőruha derekába. De végül mégsem olyan lett, mint képzeltem, így újrafelhasználásra címkét kapott, és azzal várt a sorára. Eddig. Mert most aztán... A fodros alját fogom levágni a kislányruha aljának, ami így egyúttal bőven húzott szoknyarészű is lesz. A felsőrésze talán ujjatlan, talán átoperálom rá, kissé behúzva a mostani szárnyacskákat, és kétrétegű lesz, belül fehér, kívül virágos, így egyszerűbb megvarrni, és jobb tartása is lesz. A felsőrész háta nyitott lesz, csak a nyakánál fog záródni egy gombocskával, vagy kötőcskével. Természetesen kap kis kötényruha rátétet a virágosból, azt még nem találtam ki pontosan, de most nekiállok kiszabni, és közben majd kiderül...

Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése