Oldalak

2010. október 15., péntek

Virágoskék babasapka

Még nem kézzel varrott újdonságok, elkészült a második gyereksapka a pályázatra! :o)
Egy régi gyerekruhás újságból (kivételesen nem Burda, de nem mutatom meg, hogy közzétehessem a sablont jogviták nélkül :o)) néztem ki, egyszerű szabás, és aranyos.
A sablon 1x1-centiméteres négyzetrácson van fényképezve (a vágóalátétemen), így könnyen lerajzolhatjátok:

55-ös méret, legalábbis ekkora pánt kell az aljára, méghozzá 6 centiméter széles, amit majd félbehajtva varrunk fel rá.
De először az anyag: még nyáron vadásztam le ezt a trikót egy turiban, azt hiszem, vagy kétszáz forintért, még nem tudtam, mi lesz belőle, de megtetszett a mintája. :o)


A szükséges hat cikkely kijött egyik feléből:


Itt már a kész teríték (az aljapánt csak mérethiány miatt lett két darabból szabva):


De mivel őszi-téli sapka a pályázat témája, kerestem egy jó kis bélésnek valót, egy sima fehér trikóra esett a választásom, ebből csak a felsőrészt kellett kiszabnom:

Aztán jöhetett a varrás, először külön-külön a két anyagból összeállítottam a sapkarészeket:



Aztán fonákjukkal összefordítva összeférceltem a két réteget:


Aztán az alja pántok végeit összevarrtam, majd színével kifelé hosszában félbehajtottam, és a sapka belső szélére varrtam:


Miután összevarrtam, a színére fordítottam a pántot, és a szélét keskenyen letűztem. Itt kellett rájönnöm, hogy nem véletlen volt az eredeti leírásban vászonból ez a sapka, pólóanyagból a legnagyobb óvatosság mellett is kissé elkalaposodott:


A tetejére egy saját anyagával bevont, apró gomb került dísznek:



Bosszantó, hogy azt is csak utólag, eme, legutóbbi fényképről vettem észre, hogy egyik cikken egy, nem a mintához tartozó, kis fehér folt van. Sebaj, arra még hímzek valamit, és elajándékozzuk valamelyik óvódáskorú kislány ismerősünknek! :o)
Meg persze beküldjük a pályázatra, amire még mindig van ötletem, csak időt kéne keríteni rá.
Ha sikerül, akkor azzal...

Folt. köv.

3 megjegyzés:

Monaline írta...

Nagyon jó lett,köszi a mintát!:)

a Matula ikrek írta...

Szívesen, örülök, ha használni tudod! :o)

Pam @Threading My Way írta...

Cute little hat! I have such trouble getting the top point to line up...

Megjegyzés küldése