Oldalak

2015. február 6., péntek

Luca széke

Ja nem, Zsuzsi táskája! :o)
avagy Sziszifusz mindenhova beteszi a lábát...

Tavalyi szülinapunk óta halogatódik nálam ez a terv, miszerint Zsuzsinak kéne egy naaaagy táska a hastáncos fellépő cuccokhoz. A méret a jól ismert teszkós, coopos stb. óriástáskák. Csak azt beszéltük meg, hogy legyen teteje is, cipzáros.
Kb. két hete bajmolódom vele, nem mintha bonyolult lenne, csak alig tudok rá negyed-, fél órákat lopkodni.
Elég sok részletet kellett azért kidolgozni benne, lassan alakulgat, már csak össze kell állítanom.






Mert kérem a bélésen négy letűzött zseb (sárga kockás vászonnal stircelve), egy bevágott, cipzáras zseb, egy palack és egy esernyőtartó segíti az organizált berakodást.





A külső részen egy oldalzseb, és szintén egy bevágott, cipzáras zseb, valamint cipzár a tetejében és rengeteg tűzés adott egy-egy alkalomra aprólékos munkákat (na meg nagy "kedvencem" a pántvarrás).

Rendes foltvarró láncvarrásban varr:





Még akkor is, ha táska alkatrészeket állít épp össze:






Valamint egy kép, és a recept hozzá új konyhai kedvencemről, mert ebben a témában is régen írtam:





Kelt muffin:

5 dkg élesztő
2 evőkanál cukor
2,5 dl tej
50 dkg finomliszt
5 dkg vaj
1 kiskanál só
1 tojás

Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk, a liszttel és a felolvasztott vajjal összedolgozzuk, és megkelesztjük. Ezután belisztezett gyúrólapon 3 centi vastagra nyújtjuk, majd pogácsa szaggatóval karikákra vágjuk.
Egyenként kicsit megsodorjuk és a muffinforma mélyedéseibe tesszük. Tetejüket tojással megkenjük, előmelegített sütőben közepes lánggal (200°C, légkeveréses sütőben 175°C) 30-35 percig sütjük.

Mint fentebb is látható, az én verzióm messze nem muffin alakú... valamint tunningolt.
Módosításaim (a receptben is volt pár apró, de azt már eleve úgy írtam le, ahogy nekem jobban bevált):
Lisztezett deszkán 1,5 centi vastagra nyújtjuk, félbe hajtjuk, szétnyitjuk, és megkenjük tojással az egészet. Ezután a felezőig megszórjuk apróra vágott szalonnával (bacon, sonka, kolbász, kinek mi tetszik!) és reszelt sajttal (5-10 dkg bőven elég). Egymásra hajtuk a két felet, kicsit megnyomkodjuk kézzel, aztán tetszés szerinti formára vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk, megkenjük tojással, és a fentiek szerint sütjük.
Én először kockákra vágtam, utána óriás félholdakat szaggattam belőle, most keskeny csíkokra vágtam, bár utóbbiak hajlamosak eldőlni, de akkor sincs gond, ugyanolyan szépen megsülnek.

Most megyek és húsz egész percet varrással töltök, hogy az a szegény táska is elkészüljön valamikor. :o)


Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése