Oldalak

2015. május 5., kedd

Javítás, alakítás

Még ha kicsit néha macerás is, szívesen csinálom, tudva, hogy ezeket a ruhákat így még hordani fogják.

Elsőként egy szaténruha hátában kellett cipzárt cserélnem, de a régi cipzár kibontásakor a varrásráhagyás néhol szétfoszlott, és a ruha színén is erősen látszott a régi varrás nyoma.

Így aztán megerősítésként a ráhagyást egy szaténszalagra varrtam, ami behajtva a színoldal alatt is plusz réteget adott.


Aztán egy nagyon jópofa, bár tényleg használt gyerek kordnadrágon hoztam rendbe két régebbi, kézzel tíltúl összevarrt szakadást.

Sajnos jobban passzoló színben nem volt bársony maradékom, de Orsi biztosított, hogy ez már csakis kúszó-mászó játszónadrág lesz, szóval talán a sötétkék is megfelel.
Az oldalán levő szakadásra egy egyszerű kis téglalap alakú folt került, hogy ne legyen túl vastag, nem behajtottam a széleit, hanem kétszer körbevarrtam tisztázó öltésekkel. Az volt a tervem, hogy az elütő színű cérna is jobban látsszon, de ez nem annyira jött össze.


A hátán picit macerásabb volt a dolog, mert az ívelt háta középvarrásra nem lehet egyszerűen egy keresztbenyúló foltot tenni. Félbehajtottam egy darab bársonyt, szálirányban ráfektettem egyik oldalára, majd behajtottam a középvarrás vonalát. Kihajtottam, felrajzoltam, összevarrtam. Levágtam a ráhagyást, széthajtottam, és így már a varrást követő foltot kaptam. Körben keskenyen aláhajtottam, és levarrtam.



Ezek után nekiálltam a négy, szűkítendő szoknya két kevésbé bonyolult darabjának. Az első szoknyából egy egész panelnyit kellett elvenni, de a fazonja miatt szerencsére ezt meg tudtam oldani úgy, hogy csak az egyik oldalán vágtam belőle, így nem kellett a másikon a cipzárt kibontani  és újravarrni.

Az egyetlen áruló nyom az övbújtatók asszimmetrikussá vált helyzete.
Az alja fodor igényelt némi figyelmet, hogy minden réteg passzoljon:

Utána pedig egy gumirozott derekú darab került sorra. Mivel bélelt, ezt nem lehetett egyszerűen egyik oldalán összefogni és levarrni.
Ezért aztán szépen lebontottam a kívülről rávarrt külső szoknyarészt:

... majd a gumis derekat is az alsószoknyáról, de erről már nem készült kép. Miután a gumis derékrészt kellően megrövidítettem, türelmesen visszavarrtam rá előbb az alsószoknya részt, majd kicsit behúzva a felsőt is. Így tulajdonképpen csak a szoknya derekából vettem el, a bőségéből nem.

A két másik szoknya is bő, és bélelt, de a fazonjuk miatt azokat sajnos két oldalról kell majd bevenni. De előbb a hétvégéi ruhabörzére szeretnék összedobni pár egyszerű fazonú gyerekruhát, kis szoknyákat, nadrágokat...

Folt. köv.



2 megjegyzés:

Ledorka írta...

A javítások nagymesterei vagytok! Le a kalappal! :)

a Matula ikrek írta...

Jaj, ezt meg még meg sem köszöntük! :) Köszönjük! Szeretjük menteni a menthetőt... :)

Megjegyzés küldése