Oldalak

2015. június 22., hétfő

Tunika hasítás

Mit lehet tenni, ha a kedvenc tunika csípőben szűk lett? Hasítékot kell varrni az aljára, és kész is.
Ezzel a madeirás aljú tunikával is ez volt a terv, hamar szét is bontottam a minta tetejéig, és kellő hozzáférésig az alja felhajtást is felbontottam. Általában ez után már csak el kéne tisztázni a két szélet, és behajtva letűzni. A nagylyukú madeira miatt ez azonban nem látszott egyszerűnek:
Ezért aztán gyorsan kerestem egy hozzáillő színű szalagot (és szerencsére találtam is itthoni készletemben), és azt varrtam fel a behajtandó szélekre, a hasíték tetejénél behajtva, az alsó szélen pedig kifuttatva, mivel ott úgyis fel lesz hajtva.
az eredeti oldalvarrás vonalán varrjunk, a szalag szélétől picivel beljebb
visszahajtott felső szalagvég

simán kifuttatott (később levágott) alsó szalagvég
Ezután már csak belülre hajtottam, levasaltam, és letűztem a hasítékok széleit, majd visszavarrtam a felbontott alja felhajtást.
Kész is:


Folt. köv.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése